Majoritatea elevilor și profesorilor români preferă organizarea anului școlar pe module, în timp ce părinții au păreri împărțite. Aceasta este concluzia unui studiu comandat de Ministerul Educației.
Anunțul a fost făcut pe Facebook. Potrivit ministerului, studiul a analizat modul în care elevii, părinții, profesorii și directorii unităților de învățământ se raportează la organizarea pe module a anului școlar, după primul an de implementare.
„Majoritatea elevilor (61%) preferă organizarea pe intervale de cursuri/module a anului școlar. În urma experienței avute, aproximativ 70% dintre elevi doresc ca anul școlar viitor să fie organizat în continuare pe module”, este prima concluzie a studiului. Părinții, însă, au păreri împărțite.
„Jumătate dintre părinții respondenți sunt de părere că anul școlar organizat în două semestre reprezintă o structură mai potrivită pentru copiii lor, elevi. În schimb, 36% dintre părinți optează pentru anul școlar organizat în cinci module, cu medii calculate la final de an”, anunță Ministerul Educației.
Cei mai mulți profesori și directori ai unităților de învățământ consideră că sistemul cu module trebuie menținut.
„80% dintre profesori consideră că această modificare a structurii școlare a adus beneficii la nivelul evaluării elevilor, în sensul reducerii presiunilor care se resimțeau mai ales în privința încheierii mediilor semestriale. De asemenea, cei mai mulți dintre profesori (45%) susțin că actuala organizare a anului școlar ar trebui menținută în formula actuală. Potrivit directorilor, principalul beneficiu al structurii pe module a anului școlar se observă la nivelul stării de bine a elevilor (pentru 60% dintre directori)”, precizează Ministerul Educației.